شرگرافی

  • ۰
  • ۰

تلویزیون پلاسمای سه بعدی سامسونگ مدل Samsung PLASMA 51H4950
aTV

توضیح کوتاه پلاسمای 4950 سامسونگ

نقد و بررسی و قیمت آنلاین تلویزیون سه بعدی پلاسمای سامسونگ مدل Samsung PLASMA 51H4950 TV در فروشگاه اینترنتی یکنام. تلویزیون پلاسمای سامسونگ مدل 51H4950 با نمایشگری 51 اینچ تصاویر را با کیفیت HD در اختیار بیننده قرار می دهد. گیرنده داخلی این تلویزیون باعث می شود تا شبکه های دیجیتال را به صورت مستقیم در اختیار داشته باشید. از دیگر ویژگی های قابل ذکر این تلویزیون سه بعدی می توان به تقویت کننده رنگ مشکی برای افزایش کیفیت تصاویر تلویزیون و هم چنین انطباق تصویر 600 هرتزی اشاره کرد.

مقدمه تلویزیون سامسونگ 51H4950

این روزها اگر کمی به اخبار روز دنیا در عرصه تکنولوژی دقت کنیم ، به سادگی به این نکته پی می بریم که هر روز تکنولوژی های جدید وارد بازار می شوند ، تکنولوژی با سرعت سرسام آوری رو به جلو است و به سرعت در حال تغییر است. اما سوالی که در مواجه با این تغییرات به ذهن خطور می کند این است که جای این تکنولوژی ها در کجای زندگی ما قرار دارد؟ در واقع کدام یک از این موارد باعث افزایش کیفیت زندگی ما می شود و از سویی دیگر با هزینه های ما همخوانی دارد؟

تلویزیون ها نیز از این تغییرات سریع مستثنی نبوده اند. در سالیان اخیر شرکت های مطرح و معتبر دنیای تلویزیون مانند سامسونگ و ال جی و پاناسونیک سعی کرده اند تا بروز ترین تکنولوژی ها را در تلویزیون های خود استفاده کنند تا هم گستره وسیعی از انتخاب ها را در اختیار مخاطبین قرار دهند و هم قدرت خود را به رخ دیگران بکشند. حتما شما نیز تا کنون نام تلویزیون های PLASMA یا3D  یا 4K را شنیده اید. این تکنولوژی ها مواردی بوده اند که در سالیان اخیر وارد تلویزیون ها شده اند. به خصوص 4K یا ULTRA HD پس از ورود خود به بازار سر و صدای زیادی را به پا کرد و خیلی از افراد را به سمت خود جذب کرد. با اینکه تلویزیون های با کیفیت 4K از لحاظ کیفیت برترین تر نوع خود هستند ، با این حال خرید این تلویزیون ها از دید کارشناسان سایت یکنام مقرون به صرفه نیست و فعلا توجیه اقتصادی ندارد. دلیل این مساه نیز این است که در زمان کنونی اکثر فیلم ها و تصاویر دارای کیفیت HD هستند و اکثر شبکه ها نیز تصاویر خود را با کیفیت HD و یا کمتر از آن به نمایش می گذارند.

هم چنین یکی دیگر از موارد بسیار مهم در بین خریداران تلویزیون، قیمت محصول و تناسب آن با کیفیت و قدرت تلویزیون است. شرکت بزرگ و معتبر سامسونگ یکی از معدود شرکت هایی در دنیا است که سعی کرده است تا محصولاتی کاملا رقابتی و باب میل مشتریان روانه بازار کند. در محصولات این شرکت می توان تنوع بسیار وسیعی از محصولات را در گستره ای وسیع از قیمت دید که جای بسی خوشحالی است.

شرکت سامسونگ در سال 2014 سری جدید تلویزیون های خود را در قالب سری H  که تلفیقی از تلویزیون های LED و PLASMA است روانه بازار کرد. در همین ابتدای مقدمه لازم به ذکر است که شرکت سامسونگ تغییرات بسیار کمی را در تلویزیون پلاسمای سه بعدی خود یعنی مدل H4950 نسبت به F4950 لحاظ کرده است که این لحاظ ، از دید کارشناسان سایت Yeknam.com ، شرکت سامسونگ می توانست بسیار بهتر عمل کند. در واقع شرکت Samsung در سال 2014 بیشتر تمرکز طراحی خود را بر روی تلویزیون های LED خود قرار داده است و به همین دلیل تغییرات گسترده ای را در تلویزیون های PLASMA تولیدی این شرکت ملاحظه نمی کنیم.

مدل پلاسمای H4950 در دوسایز 43 و 51 به بازار عرضه شده است که ما مدل 51 اینچی آن را بررسی کرده ایم. این تلویزیون در بین پلاسماهای موجود در بازار یکی از بهترین کیفیت ها را دارد . تصاویر در این تلویزیون به صورت اچ دی به نمایش درمی آیند و یکی از ویژگی های برجسته این تلویزیون ، قابلیت نمایش تصاویر 3 بعدی یا 3D است که آن را از سایر تلویزیون های PLASMA متفاوت می کند. پردازشگر مورد استفاده در تلویزیون پلاسمای 51H4950  از نوع Hyper Rial Engine است . این مدل دارای 2 پورت HDMI و 1 پورت USB و پورت کامپوننت و کامپوزیت می باشد . در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ابعاد و جنبه های مختلف این تلویزیون را به صورت دقیق بررسی نماییم.

طراحی و ساخت پلاسما 51 اینچ H4950

نخستین و مهم ترین نکته در بررسی یک تلویزیون توجه به طراحی و ساخت و مونتاژ تلویزیون است. بنابراین کارشناسان سایت یکنام نیز در نخستین گام کیفیت طراحی و ساخت و ظاهر اصلی تلویزیون 51 اینچی سه بعدی H4950 را بررسی کرده اند.

در سال های نه چندان دور تلویزیون های پلاسما دارای ظاهری معمولی و غیر جذاب بودند. این ظاهر معمولی و متوسط باعث می شد تا بسیاری از خریداران به محض دیدن تلویزیون به صورت ناخودآگاه از خرید تلویزیون پشیمان شوند و به سراغ مدل ها و انواع دیگر بروند. با شروع دهه دوم قرن 21 ، شرکت هایی مانند سامسونگ و ال جی تلاش بسیاری برای رفع این مشکل کردند و در این زمینه موفق نیز بوده اند. تلویزیون های جدید تولید شده توسط این شرکت ها دارای ظاهری جذاب و گیرا است که هر بیننده ای را به سمت خود جلب می کند

پلاسما 3D سامسونگ مدل H4950 نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. قطر قاب این تلویزیون بسیار کم است و در بین پلاسماهای موجود در بازار یکی از بهترین ها به شمار می رود. هم چنین قابلیت نصب بر روی دیوار برای این مدل در نظر گرفته شده است تا بتوانید به راحتی آن را روی دیوار قرار دهید. قاب تلویزیون به صورت سرتاسری دارای رنگ مشکی است. این رنگ مشکی زیبایی و جذابیت خاصی را به تلویزیون بخشیده است  . گوشه های کناری قاب نیز بر خلاف سایر پلاسماها به صورت گرد طراحی شده اند و خبری از گوشه های تیز در تلویزیون نیست. در قسمت پایین تلویزیون نام سامسونگ به صورت کاملا زیبا و همگونی حک شده است. این لوگو به گونه ای قرار داده شده است که تغییری در ظاهر تلویزیون ایجاد نمی کند. ضخامت کناره های این تلویزیون خوش قیمت نیز بسیار مناسب است. کناره های این تلویزیون تنها 5.5 میلی متر قطر دارند که در نوع خود و در بین رقبای این تلویزیون بسیار مناسب است.

برای جنس بنده نیز سامسونگ مطابق با روال همیشگی اش به سراغ پلاستیک های فشرده و مستحکم رفته است. پس از بررسی ها و تست های خاصی که توسط کارشناسان سایت یکنام انجام شد، کیفیت این مواد و نحوه مونتاژ آنها در حد بسیار مناسبی تشخیص داده شد و می توان به راحتی به این تلویزیون از این جنبه اعتماد کرد.

قسمت پشتی تلویزیون Samsung PLASMA 51H4950 TV دارای حفره های منظمی برای تهویه و خنک سازی داخل تلویزیون است. هم چنین در سمت راست و پایین این تلویزیون محل قرار گرفتن کابل ها و پورت ها تعبیه شده است. این پورت ها شامل 2 پورت HDMI و یک پورت USB و خروجی های صدا و کامپوننت و کامپوزیت است که از دید کارشناسان یکنام تعداد کمی است . به عنوان مثال شما برای اتصال 2 دستگاه جانبی به تلویزیون دچار مشکل خواهید شد. اما این نکته نیز لازم به ذکر است که سایر تلویزیون های PLASMA که در بازار وجود دارند نیز دارند دارای همین تعداد پورت هستند.

کیفیت تصویر پلاسما H4950

در نگاه اول و پس از بررسی جدول مشخصات این تلویزیون و دیدن عبارت HD در برابر کیفیت تصاویر ، احتمالا با خود گفته اید که این تلویزیون ، به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیست . چون از تلویزیون های 4K بسیار عقب تر است. اما همان طور که در ابتدای مقاله توضیح دادیم این نکته را باید در نظر گرفت که در شرایط کنونی کیفیت 4K به چه کار شما خواهد آمد. اکثر فیلم های موجود در بازار دارای کیفیت HD یا رزولوشن 728*1024  و یا کمتر از آن هستند. در بین شبکه های تلویزیونی داخلی نیز تنها شبکه 3 است که سعی می کند فیلم های HD پخش نماید و در سایر شبکه ها کیفیت تصاویر پایین تر است. در تست های انجام شده توسط کارشناسان ، تلویزیون Samsung PLASMA 51H4950 TV نمره بسیار خوبی گرفت. در واقع کیفیت HD و پنل PLASMA به خوبی یک دیگر را تقویت کرده اند و نتیجه ای رضایت بخش را رقم زده اند.

کنتراست تلویزیون های پلاسمای تولیدی در شرکت سامسونگ در حد بسیار بالایی است و از دید کارشناسان سایت یکنام و بسیاری از کارشناسان دنیا هنوز هم بهترین کنتراست را باید در تلویزیون های پلاسمای سامسونگ جستجو کرد. سرعت انطباق تصویر 600 هرتزی این تلویزیون نیز باعث می شود تا شما بهترین و سریع ترین فیلم ها مانند مسابقات ورزشی را بدون هیچ مشکل کشیدگی و یا تاری مشاهده کنید و نهایت لذت را از تلویزیون خود ببرید.

در بخش بازتاب نور نیز این پلاسمای خوش قیمت یکی از مناسب ترین گزینه ها است. پنل های پلاسما به صورت ذاتی توانایی جذب نور را دارند. بنابراین تلویزیون های پلاسما در محیط های پر نور دارای بازتاب نوری بسیار کمی هستند. تلویزیون سامسونگ 51H4950 در این بخش حتی از برخی تلویزیون های LED گران قیمت نیز بهتر عمل کرده است و جذب نور را به صورت بسیار مناسبی انجام می دهد .

رنگ های قرمز و آبی و سبز در این تلویزیون به صورت کاملا زنده و پویا هستند و با ترکیب مناسب آنها می توان به کیفیت بسیار خوبی دست پیدا کرد. این پلاسمای سه بعدی در زوایا بسیار مناسب عمل می کند و به هیچ عنوان از کیفیت تصاویر در زمان مشاهده آنها از زوایا کاسته نمی شود.

در مورد مصرف برق تلویزیون های پلاسما نیز این نکته لازم به ذکر است که سامسونگ در سالیان اخیر بر روی این مساله بسیار کار کرده است و توانسته است مصرف برق را در پلاسمای مدل 51H4950 به حد بسیار پایینی نسبت به سایر پلاسماهای بازار برساند.

قابلیت سه بعدی 3D پلاسما H4950

یکی از مواردی که شرکت سامسونگ را از سایر شرکت های دنیا مجزا می سازد درایت بسیار بالای آنها در تشخیص نیاز مشتری است. این شرکت توانسته است با قرار دادن قابلیت 3D در تلویزیون پلاسمای 51H4950 فروش آن را به حداکثر ممکن برساند. در بررسی های انجام شده توسط کارشناسان سایت یکنام ، عمق تصاویر سه بعدی این تلویزیون از جلو در حد قابل قبولی است ولی از کناره ها دارای عمق کمی است. با این حال داشتن تصویر سه بعدی در تلویزیون پلاسما حسن بسیار بزرگی است که 51H4950 آن را در خود جای داده است.

در داخل کارتن تلویزیون Samsung PLASMA 51H4950 TV دو عدد عینک سه بعدی از نوع ACTIVE قرار دارد. این عینک ها نسبت به نمونه های قبلی سامسونگ دارای وزن کمتری هستند و به خوبی روی صورت جای می گیرند. البته درصورت استفاده طولانی مدت به دلیل وجود باتری ها ، ممکن است روی صورت احساس سنگینی کنید. کیفیت ساخت عینک ها نیز کاملا مناسب و خوب است و در صورت عدم ضربات سنگین تا مدت ها شما را یاری می دهد.

کیفیت صدا تلویزیون Samsung 51H4950

تولید کنندگان تلویزیون در سالیان اخیر برای کاهش قطر تلویزیون مجبور شده اند تا قطر اسپیکر ها را کم کنند. این کاهش قطر اسپیکرها باعث می شود تا قدرت صدای خروجی کاهش یابد. بنابراین در خرید تلویزیون به جای آنکه روی قدرت آن مانور دهید سعی کنید به کیفیت و وضح صدا توجه کنید. البته شاید بگویید در تلویزیون های گران قیمت قدرت صدا بسار خوب است . که این مساله به دلیل قیمت بسیار بالای آنها قابل توجیه است.

تلویزیون Samsung PLASMA 51H4950 TV دارای دو اسپیکر است که در مجموع صدایی با قدرت 20 وات را تولید می کنند و دارای خروجی صدای دالپی نیز می باشند. با توجه به قیمت بسیار مناسب این تلویزیون ، صدای آن در حد مطلوبی است. اما به این نکته توجه کنید که اسپیکر ها در پشت تلویزیون قرار دارند. بنابراین آن را خیلی هم به دیوار نزدیک نکنید. در نهایت برای داشتن تلویزیونی با صدای قدرتمند و مطلوب ، خرید یک سینما خانگی پیشنهاد می شود.

نتیجه گیری برای خرید پلاسما  H4950

اگر میخواهید برای یک تلویزیون هزینه زیادی را پرداخت نکنید و در عین حال به دنبال تلویزیونی بروز و خوب می گردید یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما قرا دارد. تلویزیون 51 اینچ سامسونگ مدل 51H4950 با پنل پلاسما و قابلیت پخش تصاویر 3D یا سه بعدی یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است که هم بروز بودن را برای شما به ارمغان می آورد و هم شما را از خریدن تلویزیون های گران بی نیاز می کند.

در کل این تلویزیون در حال حاضر برای خرید با قیمت کاملا مناسب و ارزان در فروشگاه اینترنتی یکنام موجود می باشد و شما می توانید این پلاسمای سه بعدی با کیفیت را که واقعا دارای قیمت بسیار عالی می باشد و جز تلویزیون های پر فروش فروشگاه اینترنتی یکنام نیز هست را خریداری کنید و فقط کافیست که برای خرید این تلویزیون یا به لینک زیر به صورت مستقیم وارد شوید و با زدن دکمه افزودن به سبد خرید ان را سفارش دهید و یا اینکه وارد سایت یکنام شده و از قسمت منوهای بالای سایت ابتدا وارد قسمت تلویزیون شوید و از زیر گزینه ان یعنی قسمت پلاسما Plasma را انتخاب کنید و وارد برند سامسونگ Samsung شوید و سپس از محصولاتی که برای شما به نمایش در می اید تلویزیون پلاسما سه بعدی سامسونگ مدل Samsung PLASMA 51H4950 3D TV را انتخاب کنید , و با دیدن قیمت تلویزیون مورد نظر برای خرید خود ان را بر گزینید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی